hallo, wat heb je nodig als je een airsoft geweer moet kopen in Duitsland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
8K
Poet
10 jaar geleden
Ja, nou dan is het antwoord makkelijk: De politie om je te bevrijden!
Poet
10 jaar geleden
Je hebt overigens ook geld nodig ;-)
Amadea
10 jaar geleden
Maar dat is sinds de euro een stuk gemakkelijker te regelen.
Poet
10 jaar geleden
Regelen? Werk je bij een bank ofzo?
Amadea
10 jaar geleden
Nee, ik bedoel dat je daar vroeger eerst geld voor moest wisselen. Maar nu kan je het gewoon uit de automaat halen.
Poet
10 jaar geleden
Ja, de nostalgie van al die verschillende muntjes uitzoeken en per land bij elkaar zoeken ligt al weer ver achter ons ....

Het beste antwoord

Als je terug wilt komen in Nederland met het wapen dan moet je in ieder geval aan het volgende voldoen:

Minimale leeftijd 18 jaar
In bezit zijn van verklaring omtrent het gedrag (VOG)
Lid zijn van een door de minister erkende airsoftvereniging en dus geregistreerd staan bij die airsoftvereniging
Je moet het wapen thuis op kunnen slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk (thuis onderhouden en testen mag - mits uit het zicht van omwonenden)
Als je niet-ingezetenen van Nederland bent die de airsoftsport elders beoefent, krijg je wel toestemming om aan evenementen in Nederland deel te nemen.
Je dient de airsoftapparaten te vervoeren in een koffer, foedraal of tas die afsluitbaar moet zijn.
Airsoftapparaten mogen in Nederland een mondingsenergie van 3,5 joule hebben (ongeveer 600 FPS).
Vervoer zoals gebruikelijk bij (vuur)wapens: de kortste weg, afgesloten in een koffer of tas. BB's en magazijnen hoeven niet gescheiden vervoerd te worden volgens de wet. Het magazijn mag er NIET in zitten tijdens vervoer.
Leden van verenigingen mogen zelf airsoftapparaten invoeren.

Toegevoegd na 15 minuten:
In de Duitse winkel moet je 18+ zijn en je legitimeren met paspoort of Id kaart
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar Poet dus in Duitsland kan je gewoon een wapen kopen zonder moeite maar dan is het niet moeilijk om mee te nemen naar Nederland
Poet
10 jaar geleden
Als je aan die eisen voldoet is het legaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar wat ik wil weten is of er in Duitsland de zelfde regels zijn of mag je in Duitsland gewoon de winkel in je legt 200 euro neer en je pakt je wapen en loopt weg of moet je daar ook een pas hebben ofzo
Poet
10 jaar geleden
Ik heb wat gegoogled op Duitse sites maar ik kan er niets over vinden. Bij de site van die winkel zeggen ze er iig niets over
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dankjewel :)