Is er een app om te bepalen hoeveel kilometer de gewandelde route was?

Weet iemand een app voor iPhone waarbij ik op een plattegrond vooraf een route uit kan zetten en daarbij kan zien hoeveel kilometer ik dan moet afleggen? Ook lijkt het me makkelijk als ik een route af heb gelegd dat ik achteraf kan zien hoe ver ik gelopen heb.
Bestaat zoiets?? Dank voor je reactie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (3)

Ja, de app Runkeeper voor iPhone is 1 van de meerdere apps die dit doen: http://itunes.apple.com/us/app/runkeeper-gps-running-walking/id300235330?mt=8

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zet je GPS aan, dan de app aan en zegt wat je gaat doen (wandelen, fietsen) en lopen maar!
De app houdt o.a. snelheid, aantal gelopen kilometers, verstreken tijd, aantal kcal verbrand allemaal bij.
En later kun je het op de website nog weer terug kijken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de nieuwe nike running app zie je de route meteen! Erg leuk.
Om te kijken hoe lang je hebt gelopen kan je RunKeeper gebruiken of Nike+Running. Die zijn welliswaar bedoeld voor hardlopen, maar geven ook op de kaart aan waar je hebt gelopen, hoe lang. NIke Running geeft bovendien aan wat voor weer het was als je het opslaat naar je online logboek.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een andere leuke app, meer voor wandelen bedoeld is "blokje om".

Om echt te werken met kaarten die je gaat intekenen heb je gekalibreerde detailkaarten nodig waarop je waypoints zet. HIervoor zijn speciale GPS apparaten op de markt met software op de PC om de route in te tekenen, de waypoints (GPS coordinaten) op te slaan in een formaat en te importeren op je GPS.

Voor de Iphone zou je kunnen kijken naar de applicatie Trails.

Toegevoegd na 1 dag:
Heb je al naar trails gekeken? Er is ook een lite versie van om te proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wel Runtastic of Runkeeper gebruiken. Deze gebruikt GPS om te kijken waar je langs gaat tijdens het wandelen. Aan het eind kun je dan zien welke route je afgelegd hebt, hoeveel kilometer het was en je gemiddelde snelheid enz. Je hebt dus wel GPS nodig.