kan ik sporten met een ontstoken piercing?

Mijn piercing is licht gaan ontsteken, kan ik nog sporten (jiu jitsu dus een contract sport) of maak ik het dan erger?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het wel kan, ligt er ook aan waar je piercing is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn oorlel (3e gaatje)
Is het niet slecht als mensen er met hun armen langs schuren? Of er zweet bij komt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat denk je zelf? Stel je voor dat je er een klap op krijgt! Au.
Trouwens, moet die piercing er niet uit als je speelt? Ik kan me niet voorstellen dat je sport met dat ding in.
EN dan stel je je dus verder voor dat je met die ontsteking in contact met iemand anders komt. en die heeft toevallig ook ergens een schrammetje. Sccenario is niet moeilijk.
Maar misschien kan je er een pleister op plakken en wil je het risico nemen dat iemand er een klap op geeft.
In elk geval lijkt mij het geen goed idee!

Antwoorden (2)

Zou ik mogen vragen waar je de piercing hebt.. Ik ken naemlijk iemand die een navel piercing heeft en turnt. Zij had in het begin ook een ontsteking maar bleef gewoon turnen. Ze had er een pleister over heen gedaan en kon dan gewoon sporten.

Misschien kan je er ook wat vaseline op smeren als een extra bescherm laagje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Staat al bij de reacties op de vraag.
Het ligt eraan waar je die piercing hebt zitten, maar in principe kun je er mee sporten. Ik zou het met een pleister afplakken maar zeker geen vaseline op doen.
Is er kans dat je op die plek met piercing wel veel contact krijgt, zou ik misschien even wachten omdat het anders nooit geneest.
Evt naar je piercer om informatie vragen en anders als de ontsteking te erg is, kun je aan je arts een antibioticazalfje vragen. Meestal zijn ze daar niet te scheutig mee, maar het helpt wel.
Suc6