wat is de minimum leeftijd om te paintballen (als hobby)?

Ik wil graag beginnen met paintball maar ik heb geen idee hoe oud je moet zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
4.1K

Antwoorden (2)

Volgens de Nederlandse wet is paintballen alleen toegestaan voor personen van 18 jaar en ouder. Dit is vanwege de wapens die bij het spel gebruikt worden. Volgens de Nederlandse wapenwet vallen wapens die werken op lucht- of gasdruk in de categorie IV. Voor het bezitten van dit soort wapens uit deze categorie is weliswaar geen wapenvergunning nodig, maar ze mogen niet gebruikt worden door, noch in het bezit zijn van, minderjarigen (buiten huiselijk gebruik).
9 jaar geleden
In belgie mag je het denk ik doen wanneer je wil zolang je ouders ermee akkoord gaan. Ik ben gaan paintballen met een vriend wanneer ik 9 was. Maar als je echt zo een geweer wilt hebben dan ga je een vergunning moeten aanvragen en dan moet je 18+ zijn. In Nederland weet ik het niet.