Wordt de veiligheid voor sporters in sportscholen gecontroleerd?

En zo ja, door wie?

De fitness sportschool waar ik train, sloot een vestiging, en al de apparatuur van die gesloten vestiging, kwam in onze sportschool te staan. Gevolg is veel te veel apparaten die ook veel te dicht op elkaar staan...

Bij het afstappen van de apparaten, en bij het wisselen van gewichten is de kans groot dat je je hoofd of knieën stoot aan andere apparatuur.

Fitness-instructeurs zijn eigenwijs of volgen hun orders op. Kennelijk moeten er eerst ongelukken gebeuren, voordat klachten serieus genomen worden...

Is er een overkoepelende organisatie die deze klachten wel serieus bekijkt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

apparaten zelf kunnen gecontroleerd worden op veiligheid maar volgens mij is er geen instantie/bedrijf dat jouw 'probleem' controleert