Hoe lang/snel wielrennen is ongeveer gelijk aan 30 minuten 14 km/u hardlopen? Wil namelijk wekelijks een hardlooptraining vervangen door wielrennen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (4)

Zowel tijd als snelheid keer twee doen; uur wielrennen, met een snelheid van meer dan 25 km/u.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Dat zal ongeveer een half uur 40km/u fietsen worden.
Wel hand uitsteken en goed uitkijken bij die snelheden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roos Poepdoos, jij loopt wel snel hoor... ik loop 10km in het uur, hooguit...
Omdat de ene persoon meer dan de andere aanleg heeft voor de belasting die door hardlopen van hem gevraagd wordt, maar minder voor wielrennen, zal het antwoord op je vraag per persoon verschillen.

Je kunt achter je persoonlijke antwoord komen door je eigen hartslag gedurende 30 minuten 14km/u hardlopen bij te houden en te streven naar dezelfde hartslag bij wielrennen.
Probeer daarbij het aantal slagen en het aantal slagen per minuut gelijk te houden.

Dit antwoord werkt als je je conditie ipv dmv hardlopen dmv wielrennen op peil wil houden.
Hardlopen is niet zonder meer door wielrennen te vervangen: hardlopen vraagt bijv. meer stabiliteit van romp en benen dan wielrennen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gebruikt bij hardlopen en wielrennen natuurlijk wel andere spiergroepen, maar als het alleen om de beweging en de conditie gaat, zou ik het houden op 1 uur wielrennen en probeer dat dan te doen met een snelheid van tussen 25 en 30 km/u.