Waardoor brand een sterretje (vuurwerk) altijd naar beneden op?

Als ik een sterretje halverwege aansteek, dan brand deze altijd alleen naar beneden op, niet naar boven. Er lijkt dus een soort richting in de brandbare stof te zitten. Hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
bamibal
9 jaar geleden
Als ik een sterretje in het midden aansteek,brandt hij gewoon vanuit het midden twee kanten op.
Cryofiel
9 jaar geleden
Bij mij ook. En als ik een sterretje aan de onderkant aansteek, brandt het naar boven op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, aan de reacties te zien, moet het de drank geweest zijn, haha. Dank voor het reageren!

Het beste antwoord

Dat is een missperceptie, als je een sterretje halverwege aansteekt dan brandt deze twee kanten op, naar boven en naar beneden... Er zit geen richting in de brandbare stof.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje domme vraag blijkbaar. Ik geef de drank de schuld! :)