kan iemand me een voedingsschema voorstellen voor fitness?

hallo iedereen,
ik ben 16 jaar en net 1m80 groot, ik weeg 65 kg en doe aan fitness, ik heb een set (met verwisselbare) halters van 20 kg, ik train nu ongeveer 3a4 maand en zie al redelijk wat verschil.
Maar zoals ik vaak hoor of lees is voeding en slaap ook zeer belangrijk.
ik slaap gemiddeld 8 uur per nacht in de week en gemiddeld 10uur op zaterdag en zondag. Is dit genoeg??
En kan iemand me helpen bij mijn voeding? Ik heb er namelijk geen idee van wat ik allemaal moet eten. Ik weet wel dat je veel eiwitten moet eten om je spieren te laten herstellen.
Heeft iemand tips voor mijn eten of een voedingsschema?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Ritsuka
9 jaar geleden
Streef naar 100 gram per dag eiwitten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op https://krachtforum.nl/forum/10-voeding/ kun je zelf leren een voedingsschema te maken. Wanneer je er niet uit komt kun je altijd vragen om hulp. Er zijn genoeg leden welke je graag willen helpen!

Antwoorden (1)

Slaap is voor een ieder verschillend, maar 8uur klinkt goed het ligt eraan of jij je wel uitgerust voelt of niet de volgende ochtend. Op internet is veel over voedingsschema's te vinden neem een kijkje op voedingscentrum.nl en dutchbodybuilding.nl. Over het algemeen moet je genoeg eiwitten binnen krijgen via bijv. kip vlees eieren kwark vis etc. Groenten is ook heel belangrijk vitaminen en vezels. Bijv. niet te lang gekookte broccoli. Koolhydraten zijn heel belangrijk voor energie haal je vooral uit pasta. Fruit ook weer vitaminen. Als je wilt aankomen in massa moet je meer eten dan je nu eet en blijven sporten anders word het allemaal vet. Ik zou niet beginnen met shakes, zoals het klinkt ben je niet iemand die 5 dagen per week intensief traint en dan zijn shakes niet nodig. Dit is wat ik nu improviserend uit me hoofd kon halen maar goed voor volledigheid in informatie zou ik die website van de dutch bodybuilders bezoeken als je daar een paar topics leest word je al wijzer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook moet je als je jouw stofwisseling op gang wilt houden kleinere gerechten nemen en dan meerdere keren per dag dus ipv. 2x per dag jezelf volstampen. 4x per dag in kleinere porties. Altijd goed ontbijten dat is een gouden regel en heel veel water drinken.