Wat is een goed trainingsschema?

Weet iemand misschien een goed trainingsschema voor je hele lichaam? Ik ben 16 jaar, 70kg en 1,70 lang. Ik wil het graag thuis uitvoeren en heb geen apparaten of dergelijken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
Waar train je voor?
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/
Ritsuka
9 jaar geleden
heb je een speeltuin in de buurt?

Antwoorden (2)

Als je een mobiele telefoon hebt, heb ik wel een handig appje, daar kun je zelf je oefening in toevoegen, en je kunt ook selecteren welke materialen je ervoor nodig hebt : dus bijv geen materialen, kom je uit op planks, squats, enz De naam van de app is : Jefit, verder heb ik dit nog gevonden via google, een trainigschema voor fullbody op eigen lichaamsgewicht http://thehybridathlete.com/bodyweight-training-plan/ , scroll even door en je vindt het schema. Het is wel een 6 weken schema, dus daarna zul je zelf moeten zoeken, succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maandag: Borst + Triceps
Oefeningen Borst + Triceps: push-ups (normale push-ups + push-ups met benen op verhoging (stoel o.i.d.) + pushups met armen op verhoging)
Als je de mogelijkheid hebt kun je er voor borst nog Bench Press bij doen, en voor triceps Overhead Tricep Extension.
Dinsdag: Rug + Biceps
Oefeningen Rug: Deadlifts (als je niet over dumbells beschikt kun je tassen met boeken gebruiken, of zakken aardappelen o.i.d.)
Oefeningen Biceps: Dumbell Alternate Bicep Curl + Alternate Hammer Curl (ook hier, als je geen dumbells hebt kun je iets anders gebruiken wat gewicht heeft)
Donderdag: Abs en Schouders
Oefeningen Abs: zie https://www.youtube.com/watch?v=cfY_4m3RVRc
Oefeningen Schouders: Alternating Deltoid Raise + Arnold Dumbell Press
Vrijdag: Benen
Oefeningen Benen: Sqauts + Barbing Walking Lunge

Dit is een voorbeeld, er zijn veel meer oefeningen die je kunt doen.
Ik raad wel aan een set dumbells te kopen, daar heb je niet veel ruimte voor nodig en de prijs valt mee (je kunt er jaren mee).
Van elke oefening bijv. 3 sets van ongeveer 8 herhalingen. Tussen sets rust (bijv. 1 min).
Voorbeelden van oefeningen zijn op google of YouTube altijd wel te vinden.

Als je nog vragen hebt, kun je reageren of pm sturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
We erg weinig training voor de benen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, er kan in ieder geval nog wel Calf Raises bij.
Ritsuka
9 jaar geleden
is voor te beginnen 3x in de week fullbody doen niet makkelijker?