Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet gymnastiek oefeningen voor bejaarden?

Het is iets wat ik volgende week ga doen dus een thema mag ook altijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gewone rek- en strekoefeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 jaar geleden
Op een stoel kun je allerlei armoefeningen doen. Belangrijk is om eerst warm te 'draaien'. Er zijn ballen als strandballen die licht zijn en lang in de lucht 'hangen'. Overgooien kan, maar ook de bal (zachtjes) naar een ander slaan.

Individueel is voor de benen een stel trappers handig. Je zet het op de grond en kunt de pedalen vanuit de bank bedienen. De weerstand is te verhogen indien nodig. Fietsen ('op het droge') is een veilige manier van bewegen voor bejaarden. Ze hoeven nl. geen evenwicht te bewaren (waardoor ze niet vallen) en de fietsbeweging is een gesloten, geleide beweging. Met name voor de knieen is dit goed. Bejaarden met permanente (knie- en) heupbeperkingen is het geen goed apparaat.

Kijk anders ook eens naar Nederland in beweging. Er is altijd iemand die de oefeningen wandelend op de plaats doet en met behulp van een stoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze. En op YT vind je er nog meer.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
misschien in het zwembad van die oefeningen ik weet even niet meer hoe het heet maar dat doet mijn oma wel eens! het schijnt volgens haar best leuk te zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie www.powerrythm.com.
Ook is er elke ochtend op TV het programma: Nederland in beweging.
Ik zelf heb een aantal oefeningen op DVD's opgenomen die ik dan op gepaste tijden kan afspelen.
Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry. Het is www.powerrhythm.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding