Krijg ik mijn inschrijfgeld terug bij opzegging basic fit?

Ik heb gister ingeschreven bij basic fit en heb daar spijt van en wil graag opzeggen. Ik heb tot nu toe alleen €25 inschrijfgeld betaald.
Krijg ik dit terug als ik opzeg?

Op de site staat dit:
b. Bij inschrijving via de website of telefonisch heeft het Lid het recht om binnen 14 dagen na de dag van inschrijving zonder opgave van redenen af te zien van het lidmaatschap door dit mede te delen op de wijze zoals beschreven in artikel 6.a. Deze bedenktijd geldt niet voor de andere manieren van Inschrijving die zijn beschreven in artikel 2a sub 2 en 4. Als de 14e dag in het weekend valt, of op een nationaal erkende feestdag, loopt de termijn van 14 dagen tot en met het einde van de eerste daaropvolgende werkdag. Indien het Lid binnen de bedenktijd van 14 dagen besluit af te zien van het lidmaatschap, is Basic-Fit gerechtigd om inschrijfgeld en de pro-rata kosten in rekening te brengen voor de dagen vanaf de inschrijving tot de herroeping.

http://www.basic-fit.nl/algemene-voorwaarden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag ik vragen waar je je abbonement hebt opgevraagd?
Heb je dit via internet gedaan? Dan maakt het niet uit wat voor algemene voorwaarden er staan maar dan geldt de wet koop of afstand en moet je je geld terug krijgen volgensmij..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
via internet

Antwoorden (1)

Volgens de laatste zin hoeft men het inschrijfgeld niet terug te geven als je binnen die termijn van 14 dagen opzegt. Ook mag men de abonnementskosten kosten in rekening in brengen voor de tijd tussen inschrijving en herroeping ('opzegging').

Toegevoegd na 2 minuten:
Je krijgt het inschrijfgeld dus niet terug als Basic Fit gebruik maakt van haar recht dat ze in de algemene voorwaarden beschrijft.
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Dat is ook sowieso logisch. Je hebt je ingeschreven, en de kosten heb je daarvoor betaald. En krijg je dus niet terug.