Welke Supplementen zijn goed voor het sporten ?

Voor spiergroei - spiermassa en herstel.

Sport: Bodypump

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
bak kwark voor eiwitten. voldoende koolhydraten voor en na
ik vind zelf magnesium fijn met spierpijn (magnesiumcitraat)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik at eerst maanden lang 500 gram Magere kwark voor het slapen gaan maar ik weet niet zeker of het goed is omdat in Magere kwark ook koohlydraten zit
Ritsuka
9 jaar geleden
wat is er mis met koolhydraten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
slaat toch op als vet in de nacht?
Ritsuka
9 jaar geleden
Haha, als dat zo was zou ik al 100 kilo wegen.
Je vertering gaat gewoon door hoor, als je in de avond wat eet, heb je in de ochtend toch gewoon weer honger?
Sommige mensen krijgen last als ze laat eten, maar ik lig juist wakker als ik niks eet voor het slapen. Neem regelmatig kwark of volle melk
Ritsuka
9 jaar geleden
Je word dikker als je meer eet dan je nodig hebt, zolang je onder je benodigde hoeveelheid kcal blijft zitten, maakt het niet zoveel uit hoe laat jr eet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oké.dank je.ik ga weer kwark eten.aangezien ik weer verhuis baan heb :-)
Ritsuka
9 jaar geleden
Houd gewoon in de gaten hoe je energie niveau is, en of je aankomt of afvalt. Dan kun je kijken waar je wat aan moet passen. Maar het gaat om het totaal van de dag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zitten trouwens maar weinig koolhydraten in kwark.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben weer met het eten van kwark begonnen ;) Bedankt

Antwoorden (2)

Je kan het beste een proteine supplement zoals een shake nemen. Je spieren gebruiken voor herstel en groei proteine/eiwitten. Dit vind je in voeding maar je heb dus ook proteine shakes. Je kan deze bij de Tuinen kopen, bij de Body & Fit shop (bvb Whey perfection,en Isolaat perfection) maar je kunt het eigenlijk bij alle fitness winkels wel verkrijgen. Verder kan je ook kijken naar bvb BCAA's (amino zuren).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
je hoeft niet per se aan de shakes, probeer het eerst uit je voeding te halen. Vaker een bak kwark bijvoorbeeld.
Er zijn ook speciale multivitamines te koop voor sporters. Het beste kan je dan even kijken bij een drogisterij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is Multi AZ het zelfde? Heeft u een linkje of voorbeeld Lady
Ritsuka
9 jaar geleden
een multivitamine heb je niet snel nodig, via je voeding krijg je ook vanalles binnen. vitamine D is wel aan te raden, zeker in de winter, en magnesium(citraat) is goed voor je spieren (ik heb zelf minder spierpijn daardoor)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb bijna nooit spierpijn maar ik las dat magnesium inderdaad goed is. Gebruikt u omega 3 ?