Hoe lang bestaat de drie punten cirkel bij basketba?

Kan het zijn dat je echt vroeger bij ieder score in basketbal twee punten er bij geteld werden en later de drie punten cirkel gekomen is om drie punten te scoren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Sinds 1984. Toen werd de driepuntslijn ingevoerd door de FIBA (Fédération internationale de basketball). De lijn zat toen op 6,25 meter. In 2010 is dit verhoogd naar 6,75 meter.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
, top dank je! Weddenschap gewonnen !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toppie antwoord, en snel!