Hoe noem je het als je met je vuist hard op iemands hoofd wrijft?

Het is een vorm van treiteren. Ik heb het nodig voor een verhaal die ik aan het schrijven ben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
12.2K

Het beste antwoord

Daar is volgens mij geen vaste term voor, maar is per dialect verschillend. Kijk maar eens in de bron. Een artikel met allerlei verschillende namen om hard over iemands hoofd te wrijven. Wel of niet aardig bedoeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

N okkie geven,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Dat is wat anders: een okkie is een tik op het hoofd van de ander met de knokkels van je vuist
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo ken ik het niet Simon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okkie geven bestaat ook als vorm dat je hard met je vuist en knokkels over iemands hoofd wrijft. Dus wel een goed antwoord.
Een aai over de bol