Als er 1000 stukjes op een puzzel staan, zitten er dan ook precies duizend in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/sport-spel-recreatie/spellen/vraag/266890/legpuzzel-1000-stukjes-bestaat-stukjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh sorry dat is niet hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou wat zijn als het er meer/ minde waren xD
Antoni
9 jaar geleden
Ik vermoed van niet. Dat zou namelijk betekenen dat vrijwel iedere puzzel bestaat uit (breedte x hoogte) 40 x 25 stukjes of 50 x 20 stukjes. Dat lijkt mij niet logisch. Een verhouding van bijvoorbeeld 36 x 28 (= 1008 stukjes) levert volgens mij een veel mooier "plaatje" op.

Het beste antwoord

Ja als er 1000 stukjes op staat dan zitten er ook 1000 in want daar wordt de computer op ingesteld die de stukjes snijdt want deze stiukjes moeten ook allemaal aan de juiste maat komen zo heb je puzzels met kleine stukjes van 1000 maar puzzels met 1000 die een grote oppervlakte geven .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Dus alle puzzels van "1000 stukjes" hebben volgens jou een breedte-hoogte-verhouding van 40 x 25 stukjes of van 50 x 20 stukjes? Dat lijken mij geen verhoudingen die een mooie puzzel opleveren. Iets andere verhoudingen leveren volgens mij mooiere puzzels op, bijvoorbeeld 36 x 28 (= 1008 stukjes).

Andere antwoorden (1)

Ja, tel maar na. Precies 1000. Ik heb er wel eens eentje gehad met 998 of 999, maar dan had ik uiteindelijk ook een gat in de puzzel. Maar als het om een nieuwe gaat en niet om een tweedehandse, kun je in dat geval soms met succes bij de leverancier een nieuw exemplaar krijgen. (Dat je wel weer helemaal zelf in elkaar moet leggen ;dat dan weer wel.).

Een heel enkele keer kom je puzzels tegen met ca. XXX stukjes. Dan kunnen het er wellicht wat meer of minder zijn (wat op 1500 of 3000 niet veel meer uitmaakt), maar in al die jaren heb ik dat wellicht 1 of 2 keer gezien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
De meeste legpuzzels zijn georganiseerd in rijen en kolommen.
Het aantal stukjes is dan het aantal rijen maal het aantal kolommen.
Als dat precies 1000 moet zijn, moet het aantal rijen, en ook het aantal kolommen, een deler zijn van 1000.
Dat geeft de mogelijkheden 1x1000, 2x500, 4x250, 5x200, 10x100, 20x50, 40x25.
Alleen de laatste twee geven een redelijk rechthoekige puzzel.
Dat is sneller te controleren dan tot 1000 tellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leuk idee Reddie, alleen om die snelle controle van je uit te voeren zul je de puzzel dus eerst gelegd moeten hebben en dan denk ik dat het tellen van de stukjes dus toch sneller is :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel, ik ben dus zo gek geweest om ze tellen. netjes stapeltjes van 10 stuks gemaakt en ik kom op 1007 stukjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@wimkees Je hebt een punt, maar nog steeds denk ik dat het sneller gaat als ik de stukjes tel dan wanneer ik één horizontale en één verticale rand bij elkaar moet zoeken en passen. @wilma12 Ik vermoed dat je dan wat dubbele stukjes hebt, want als je hierboven genoemde techniek gebruikt (horizontale rand * verticale rand) dan kan je NOOIT op een oneven aantal uitkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16 x 63
18 x 56
21 x 41
24 x 42
zou mogelijk zijn met 1008 stuks bij een normale puzzel