Waarom betaalt een volwassene een hoger tarief voor het zwembad dan een kind?

Het lijkt me waarschijnlijk dat een kind meer verontreiniging veroorzaakt in het zwembad dan een volwassene (plasje etc.). Daarnaast spelen de meeste kinderen in het zwembad. Dit lijkt me meer schade te veroorzaken dan een volwassene die rustig baantjes zwemt. Desondanks betaalt een volwassene meer dan een kind.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
kierkegaard47
9 jaar geleden
Ik zou er net omgekeerd naar kijken: een volwassene betaalt het 'normale' tarief, nodig om als om zwembad te kunnen blijven draaien (onderhoud, reiniging, salarissen e.d.) . Maar om het aantrekkelijker te maken om gezinnen en groepen naar het zwembad te krijgen, krijgen kinderen gereduceerd tarief. Neem bijvoorbeeld museumbezoek. Nuchter gezien is er daar geen enkele reden om minder geld te vragen voor een kind dan voor een volwassene. Toch is dat heel normaal ....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja kinder tarieven bij de kapper slaan ook nergens op :) vaak zijn kinderen bewerkelijk zitten niet stil enz . En van af zeg 8 jaar willen ze ook echt geen kinderkoppie geknipt hebben . Terwijl kinder kleding wel gewoon ontzettend duur kan zijn . Tja het is een soort gezin's ondersteuning . Bij een zwembad vervult het wel een maatschappelijk doel iedereen moet goed bewegen of kunnen zwemmen en dan moet geld niet direct een barricade daar voor zijn .
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je hebt een punt, Zwemster, je hebt een punt !
Goeievraag !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede vraag. En het zwembad is hier inderdaad bijzaak ; het geldt vrijwel overal waar entree moet worden betaald.

Antwoorden (2)

Een kond heeft meestal een lager inkomen dan een volwassene. Vandaar dat die minder betaalt.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Waarom betaalt "Dagobert" dan evenveel entree als "Donald Duck" ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, laten we alles inkomensafhankelijk maken, een feestje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Morgen mijn brood in de supermarkt ook goedkoper dan voor m'n huisarts? :-)
Je onderschat hoeveel volwassenen in het zwembad plassen, vrees ik ;-)
Los daarvan gaat het natuurlijk niet alleen om de onkosten die je maakt.
Een volwassene die komt zwemmen, kan dat prima in zijn eentje. Uurtje baantjes trekken, wegwezen.
Een kind neemt in de regel een volwassene mee. Vaak zelfs meerdere kinderen. En blijven langer en kopen meer extra's.

Wanneer voor die kinderen het tarief hetzelfde zou zijn als voor volwassenen, werd er door kinderen een hele hoop minder gezwommen, omdat het dan wel een heel kostbare hobby wordt. Psychologisch gezien is het dus aantrekkelijk voor kinderen een lager tarief te rekenen, ook als ze wellicht meer kosten zouden maken.

Reken maar uit je winst : een kinderfeestje op het zwembad met 2 volwassenen en 8 kinderen dat betaalbaar is (en vaak gelardeerd wordt door de nodige patat en limonade en snoep), of een kinderfeestje met 2 volwassenen en 8 kinderen dat vanwege de hoge prijzen ergens anders wordt gehouden......inclusief consumpties. Dat verschil loopt toch al snel in de tientjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja... en volwassenen hebben ook nog eens meer waterverplaatsing:-)