Hoe kan je meer calorien verbranden tijdens dagelijkse bezigheden?

Ik wil tijdens afwassen, stofzuigen ed wat meer bewegen of trainen om af te vallen. En ik heb geen zin in door slaan. Maar na een periode van ziekte ben ik aan mezelf san het werken en de extra kilos er weer af krijgen zodat ik mijn eigen postuur weer krijg. Natuurlijk kan je muziek aan zetten en mee dansen. Maar zijn er bewegingen die helpen. Meer spieren te krijgen. Zoals steeds je buik inhouden en uitpuilen. Of moet ik misschien iets zwaars aan een vest maken zodat je een soort loodschort krijgt. Wat kan ik doen. Om tijdens de normale bezigheden meer te verbranden en spieren te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het meest effectief is natuurlijk te gaan sporten. Echt spieren opbouwen gaat niet echt lukken tijdens huishoudelijke taken. Je kunt wel extra energie vebruiken. Loop vaker heen en weer. Niet eerst een hele stapel kleding vouwen, loop per shirt of per paar shirts heen en weer naar de kast. Dansen tijdens stofzuigen natuurlijk. Probeer er een wedstrijdje van te maken tijdens iets als ramenlappen, zo snel mogelijk doen. Loop vaker de trap op en af indien mogelijk. Ga lopend of op de fiets boodschappen doen en neem een mandje in plaats van een karretje. Buik inhouden en uitpuilen helpt niet. Een gewichtsvest aandoen kan inderdaad, je kunt ook een zware rugtas om doen (wel goed op je schouders natuurlijk) Je hebt ook van die enkel en polsgewichten, maar die zijn NIET goed voor je. Daarmee belast je je gewrichten verkeerd.

Lastig. Je kan veel calorieen verbranden als je cardiotraining doet. Echter, met gewoon huishoudelijk werk lukt dat niet makkelijk. Je kan wel iets extra's verbranden, maar het extra verbrandde aantal calorieeen zal gering zijn. Spieropbouw kan ook, als je de hele dag verhuisdozen tilt, krijg je vanzelf spieren. Die verbruiken wel meer kcal inderdaad, maar of dat genoeg is? Bovendien krijg van huishoudelijk werk niet zoveel spieren. Als je echt wilt afvallen kan je het beste zowel cardiotrainign (dus toch dansen op de muziek ;)) en wat krachttraining doen. Maar met krachttraining verlies je niet zo heel veel kcal helaas. Buik inhouden en loslaten of iets dergelijk zal amper tot helpen (zelfs als je spieren onder je buik ervan krijgt, krijg je een dikkere buik omdat de spieren onder het vet ziten).

Probeer eens voor een week geen pasta, brood, aardappelen, ontbijtgranen of vlees te eten. Dan vliegen de kilo's er af.

Bronnen:
Voedselzandloper

Eet enkel koolhydraten tijdens de dag, Eet savonds veel vlees,vis of eieren. Eet slechts een kleine hoeveelheid pasta, rijst of aardappelen, koolhydraten die je dan consumeert heb je savonds niet meer nodig en worden gewoon omgezet in vet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100