Waarom draagt de pitcher bij honkbal geen beschermende kleding?

Hij staat recht in de lijn van de slagman. Het risico dat ie geraakt wordt is toch aanzienlijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan sla je wel erg slecht ;o)

Het beste antwoord

De pitcher heeft een tamelijk kleine kans geraakt te worden door enkele factoren.
Een eerste is het feit dat de bal een parabolische baan volgt. De tweede factor is het feit dat de bat rond is. Door de combinatie van deze twee factoren is de kans dat de bal richting pitcher vliegt al tamelijk klein daar de bal de neiging heeft de bovenkant van de bat te raken en daardoor de hoogte in zal gaan. Verder is ook de beweging die de slagman maakt met de bat, een cirkelende beweging in het horizontale vlak (ongeveer), een verdere factor om te pitcher een tamelijk veilige positie te geven.
Dus als je alle factoren in acht neemt is de kans dat de pitcher geraakt wordt tamelijk klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook niet beweerd dat er geen pitchers geraakt worden. Wel dat de kans geraakt te worden niet zo groot is als je op het eerste zicht zou denken. Ten andere doen de batters er alles aan om de bal de hoogte in te krijgen om de kans de bal zo ver mogelijk te krijgen zo groot mogelijk te maken. Maar inderdaad soms zal en pitcher wel eens geraakt worden, daar de bal en de bat rond zijn is het nu eenmaal niet echt mogelijk te voorspellen waar de bal heen zal vliegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
erg uitgebreid!
duidelijk