Gingen de Olympische spelen in tijden van oorlogen gewoon door ?

Weet iemand dit ? En als je het weet wil je dan erbij zetten waar je de informatie vandaan hebt ? Ik ben erg benieuwd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Nee, die werden jammergenoeg afgeschaft...
ze zouden in London zijn geweest (zomerspelen)

Toegevoegd na 17 seconden:
die van 1944 dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo jammergenoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammergenoeg omdat sport mensen bindt!
als je het heel idealistisch bekijkt zou daardoor zelfs de oorlog kunnen zijn gestopt...
maar dat is wel heul idealistisch natuurlijk xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohja, en ik hou van sport, dus hoe meer hoe beter!:D

Andere antwoorden (3)

In 1916, 1940 en 1944 zijn de Olypische Zomerspelen niet gehouden. Ik weet dit gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...die gingen niet door.
Zo logistiek ook een beetje lastig zijn geweest, nog afgezien van problemen met voedsel en brandstof.
Wel was er een soort Spel zonder Grenzen, waarbij landenteams tegen elkaar uitkwamen, in groene, khaki en veldgrauwe tenues. Het ging er daarbij hard aan toe, ook het publiek werd niet gespaard. Er vielen zelfs doden bij. De finale was in Japan en werd afgesloten met 2 hele harde knallen.

Toegevoegd na 29 minuten:
Tijdens de wereldoorlogen gingen ze niet door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijzonder verwoord. Mooi is in deze context niet helemaal het goede woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja...ik werd een beetje getrickerred door wat ik als historisch onbenul beschouwde, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord maar helaas niet juist, alleen in de twee werleldoorlogen was het afgelast. Bij alle andere oorlogen gaat het gewoon door tot op heden.
Die gaan soms door, in de eerste en tweede wereld oorlog zijn ze niet gehouden. Tijdens de vietnamoorlog, irakoorlog etc. zijn ze gewoon gehouden. Dus daar is niet echt een regel voor.