Waar moet je op letten bij het kopen van een goede partytent?

Ik wil een goede partytent kopen, dus geen blokker partytent ofzo. Ik ben er echter achter gekomen dat wanneer je iets meer kwaliteit wilt je erg veel betaald. Wat ik dus graag wil weten is, wat is belangrijk en wat minder, zodat ik een goede partytent voor een goede prijs kan kopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.5K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik moet eerlijk bekennen als ik een groot feest organiseer voor iemand, dan huur ik zo'n tent. Ze komen hem bij je thuis opzetten en afbreken en zelf heb je er geen omkijken naar. En je hoeft hem niet op te bergen of iets. Soms kan huren een betere optie zijn dan kopen. Maar ik kan natuurlijk niet weten waarvoor je hem nodig hebt :-)

Het beste antwoord

Wat is belangrijk, afgezien van het uiterlijk?
- doek dat niet snel kapotwaait
- stevig frame
- mogelijkheid om frame aan de grond te verankeren
- doek dat afwateringsgaatjes heeft voor regenwater dat erin blijft staan
- constructie die gemakkelijk uit elkaar gehaald kan worden, om hem in de winter op te bergen
- mogelijkheid om doek snel te verwijderen wanneer er storm voorspeld wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wieri bedankt voor je reactie!
Enkele dingen had ik inderdaad nog zelf niet aan gedacht.
Maar hoe weet je nu bijvoorbeeld wat stevig is. Uit eigen ervaring weet ik dat de partytenten van blokker etc niet echt stevig zijn. Ik heb zelf de volgende partytent gevonden, maar ik weet dus niet of deze partytent aan de eisen doet die jij hierboven stelt. http://www.partytentkopen.nl/product/partytent-4x6-4/ Je bent een held als je even naar die link wilt kijken!
Ik zit namelijk erg te twijfelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die partytent uit je link is waardeloos. Ik ben 10 jaar tuinmeubelverkoper geweest en partytenten vielen er ook onder. DeE tent opzetten duurt een hele tijd en in je eentje is het moeilijk. Ook met twee man. De buiZen zijn heel erg rowatgevoelig. Het doek is plastic en binnen gaat snel stinken of benauwd. Zoek wen partytent met een aluminium harmonica frame en wen echt doek. Betaal je 100 tot 150 meer maar dan heb je kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik weet nu een stuk beter waar ik naar op zoek moet.
Ik ga nog even verder kijken. Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (1)

Let op de kwaliteit van het doek. Doek wat goed is, krimpt bij regen en gaat dan strakker staan, geeft dus geen zakken waar het water in blijft staan.
Ik heb hier een adres voor partytenten van een echte kwaliteits-tentenfabriek.
Eventueel kunnen ze de partytent naar eigen maat voor je maken. Ga eens bij ze langs en je bent meteen overtuigd, maar ook het bekijken van de website is al indrukwekkend.
Ik kan ze aanbevelen.
http://www.esvocampingshop.com/nl/

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.esvocampingshop.com/nl/esvo-tenten/partytenten/accesoires.html