Voor welke hal stond het beeld van Reinier Paping voordat het in Leeuwarden terecht kwam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Schaatsen
2K

Antwoorden (1)

In Ommen (zijn toenmalige woonplaats) staat bij de Vecht een monument dat herinnert aan zijn Elfstedentochtoverwinning.

De Elfstedenrijder is een beeld waarvoor Reinier Paping, winnaar van de Elfstedentocht van 1963, model stond.
Het beeld werd geplaatst bij de Frieslandhal en is sindsdien enkele malen verplaatst.
Sinds augustus 2015 staat het op het Fryslânplein bij de Elfstedenhal.