Wanneer springt het "stoplicht" van een waterglijbaan op groen?

Een glijbaan in het zwembad heeft vaak een "stoplicht" bovenin om aan te geven wanneer de volgende persoon mag glijden; wanneer springt die op groen? Is dat na een bepaalde tijd, of zit er ergens een sensor in de glijbaan zodat het licht op groen gaat als iemand langs een bepaald punt glijdt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (6)

Er zit een infraroodsensor in de glijbaan. Vaak op ongeveer de helft van de glijbaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees net ergens dat de glijbanen bij het Tikibad in Duinrell ook voorzien zijn van stoplichten, maar die werken op tijd. Die springen om de zoveel seconden op groen.

Het verschilt dus per glijbaan/zwembad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit ergens een elctronisch oog waardoor de stoplicht weer op groen springt als je dat bent gepaseerd.
Wel zo veilig als je niet vanaf de bovenzijde de uitgang kunt zien.
Zou het op tijd gaan is het nog niet veilig als men halverwege zou stoppen in de buis om een opstopping te veroorzaken.

Toegevoegd na 58 seconden:
ook bekkems heeft een goed punt dat er in het begin ook een sensor moet zitten welke de stoplicht weer op rood laat springen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stoplicht van een waterglijbaan staat ingesteld op een bepaalde tijd.

Toegevoegd na 4 minuten:
En springt om een bepaald aantal seconden op groen en de rest staat ie op rood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er iemand glijdt en hij is ongeveer op de helft dan springt het licht op groen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het is ingesteld op zoveel seconden. 10 seconden voor een gemiddelde glijbaan of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het opgemeten in duinrell bij die supersnelle glijbanen

en om de 30 seconde

EXACT!!!!!!!!!