Wat is het verschil tussen left en right bij een slaapzak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
6.6K

Antwoorden (2)

De plaats waar de rits zit, links of rechts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Een dichtgeritste slaapzaal van gewone uitvoering, niet hooded, draai je gewoon om en om. Je hebt dan de rits aan de kant die je zelf makkelijk vindt.
Alleen bij een mummieslaapzak is dit niet het geval.
Ivana
9 jaar geleden
Slaapzaal = slaapzak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kunnen allerlei dingen bij een slaapzak zitten waardoor links of rechts uitmaakt, denk aan een dikkere voering aan de onderkant, een rolkraag of een capuchon enz.
De rits zit op een verschillende plaats vanwege links- en rechtshandigheid van de kampeerders. Rechtshandige mensen gebruiken dan een slaapzak met de rits links, en vice versa... én heeft het voordeel dat wanneer je twee slaapzakken(van hetzelfde type en merk) hebt waarvan één met de rits links, en de ander rechts je deze doorgaans aan elkaar kunt ritsen tot één grote slaapzak voor de romantische kampeerders onder ons.... ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Dat maakt helemaal niets uit bij een normale slaapzak. Twee dezelfde slaapzakken kan je gewoon altijd aan elkaar ritsen.
Links of rechts de rits geldt alleen voor slaapzakken met hoofdstuk, de zogenaamde mummie- slaapzak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar Ivana heeft wel gelijk. Twee identieke slaapzakken kan je wel aaneen ritsen, een linkse en rechtse passen niet. En twee mummies ook niet. De rest van je antwoord ben ik het wel mee eens.