Hoe kan je het best de split leren (turnen) ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Steeds meer mensen willen leniger worden. Bijvoorbeeld de split of spagaat kunnen, maar weten daar niet de juiste oefeningen voor. Ik heb hier een paar tips uit eigen ervaring om steeds verder te komen. Het belangrijkste is je spieren goed warm maken voordat je gaat rekken. Dat kan je doen door een stukje hardlopen maar dat kan ook zijn rechtopstaan en je been zijwaards omhoog doen. Er is ook een mogelijkheid om recht op te staan en dan met je handen naar de grond toe gaan maar met rechte knieën. (Pas op dat je je knieën niet op slot zet) Als je goed warm bent dan kan je op je knieën gaan zitten en 1 voet naar voren gestrekt doen. Je heup moet recht met je knieën staan. Je gaat dan steeds je been iets naar achteren doen, dat je een beetje rek hebt maar niet dat je het overbelast. Het moet een beetje gespannen aanvoelen. Dat hou je dan 30 seconde vast en dan ga je weer terug. Daarna doe je weer hetzelfde en hou je het weer 30seconde vast. Je zal merken dat je steeds verder komt. Het is wel van belang dat je het regelmatig oefend zodat je spieren steeds verder komen. Oefening baart kunst maar als je het echt wil en goed oefend zal het je vanzelf lukken.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/overig...

Veel oefenen en je spieren van te voren warm maken door ze te strekken.

Vaak rekken. Gewoon een paar keer per dag in de spit gaan zitten, zo ver mogelijk en hou dat zo'n 30 seconde per keer vol. Toegevoegd na 22 seconden: Hoe vaker je het zal doen, hoe verder je steeds zult komen. Succes. :)

Tai chi.... wordt je totaal leniger van

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Je spieren moeten er namelijk geleidelijk aan wennen

Die kan ik :) je moet 2 matjes een stukje van elkaar afleggen ong 1 mtr En dan ga je met je ene voet op het ene matje staan en met je andere voet op de andere en dan schuif je je voeten uit elkaar totdat je in een split zit dat duurt wel een tijdje want je moet eerst de spieren van je bovenbenen strekken en uitrekken

Ik heb met Klassiek ballet geleerd: eerst je spieren warm maken. Dan op 1 been op de grond. Op je knie en enkel plat. Je andere been schuif je gesterkt zonder je knie op slot te zetten recht voor je uit. Tot zover als je kan. Doe dit 8 tellen. Dan wisselen van been. In het begin 10 min per dag. Als je het onder de knie hebt langen zitten en langer oefenen. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100