Zijn er meren/rivieren/vijvers waar je mag zwemmen?

Ik zou graag met mijn vriend ergens gaan picknicken en zwemmen in een meer of rivier/vijver waar je kan zwemmen. Maar waar kan en mag dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar in de buurt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt ervan af waar je woont, in Amersfoort en omgeving heb je Het Henschotermeer in Woudenberg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn meerdere open plassen. Daar is het toegestaan.
Poet
9 jaar geleden
Kies maar uit tientallen plekken. Bij de blauwe vierkantjes zonder driehoekje is het water sowiso goed.
www.zwemwater.nl

Antwoorden (2)

O.a. Rijkswaterstaat houdt dit bij.
Zie bijvoorbeeld de link bij de bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dacht dat dit een belgische site was, ik ben namelijk van Belgie, heb al veel gezien van plaatsen in nederland maar ik zoek plaatsen in Belgie
Antoni
9 jaar geleden
www.goeievraag.be en www.goeievraag.nl zijn dezelfde website.
Het antwoord is JAZEKER!

Ziehier de site van de samenwerkende NL overheden die over de zwemwaterkwaliteit in oppervlaktewateren gaan. Kies maar uit tientallen plekken. Bij de blauwe vierkantjes zonder driehoekje is het water sowiso goed.