Moet een koorddanser evenwichtige voeding eten?

Moet een koorddanser net als een topsporter goed op zijn voeding letten of is het bij een koorddanser meer een psychische factor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''evenwichtige voeding ''...leuk gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke dubbelzinnigheid inderdaad :) +1

Het beste antwoord

Evenwichtige voeding is wel handig bij een koorddanser, maar niet van eminent belang... Topsporter kun je niet zijn zonder dat je een topconditie hebt, koorddanser wel... Dus daarom is het wel handig, maar niet absoluut noodzakelijk...

De koorddanser is wel psychologisch gezien in ook evenwicht ja...

(Of is dit een slimmerikenvraag: Koorddanser en evenwicht(ig) in voeding...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen slimmerikenvraag al vond ik het wel een leuke zin.
Maar wat jij al schrijft, een topsporter kan niet zonder topconditie en een koorddanser wel.
Daarom vroeg ik me af of het meer psychologisch is omdat een koorddanser vaak hoog boven de grond zijn werk doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat doet een piloot op een Boeing 747 ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar al wordt een piloot wel flink psychisch getest.

Andere antwoorden (2)

Voor ieder mens is het belangrijk om evenwichtige voeding te eten, dat lijkt me dus voor een koorddanser ook.

Wat vooral belangrijk is, is dat hij/zij fysiek goed in conditie is. Evenwicht houden heeft voor een groot deel met spierkracht te maken. Als de spieren in je voeten en benen goed ontwikkeld zijn kun je de kans op 'omvallen' aanzienlijk verminderen. Ook dat geldt voor iedereen.

Naar mijn idee heeft het weinig met psychische zaken te maken, hoewel concentratie wel meespeelt.
Maar dat speelt bij een sport als schaatsen ook mee; als je je niet goed concentreert kun je zomaar in de verkeerde baan terecht komen als je coach dat aangeeft... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het psychische lijkt mij dat een koorddanser meestal op grootte hoogte bezig is.
Ik ben eens dat iedereen evenwichtige voeding nodig heeft.
Maar dit gaat om een extreme sport/hobby
gesteld dat de koorddanser zich voedt met onevenwichtige voeding, zijn er twee mogelijkheden : de koord breekt door zijn toename in gewicht van de onevenwichtige voeding of hij verliest zijn evenwicht . In beide gevallen zal hij vallen.