Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij hoeveel kg ondergewicht stopt de menstruatie?

Ik ben naar de huisarts geweest en heb de pil gekregen, maar ik vroeg me af of hiervan de menstruatie kan stoppen? Ik heb nu 7 kg ondergewicht en ik ben altijd blijven menstrueren, en kan dat stoppen als ik de pik slik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ik denk dat je deze vraag beter bij je huisarts kunt neerleggen.

Zelf denk ik dat het bij elk persoon anders ligt, maar heb ook (wellicht erg fout) het idee dat je opzoek bent naar een uiterste grens om wellicht verder af te vallen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hield op met menstrueren, toen ik overtraind was - véél te veel getraind. Had ook wel iets ondergewicht, want ik was ook nog eens één bonk spieren zonder een grammetje vet.
Sport jij misschien ook (te) veel??
Ga even langs je huisarts.
Misschien is een andere pil, met een andere dosering beter voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij stopte het toen ik zwanger was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik heb nog nooit gemenstrueerd... en ik ben al in de 30e...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me heerlijk, tenzij er een medice reden voor is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk stop het als zwanger bent.
Dat is toch geen antwoord!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een jongetje... :-) da's mijn geheim.
Ik heb ruim 12 jaar anorexia gehad en toen stopte mijn menstruatie ook op een gegeven moment. Toch zijn er ook vrouwen met ondergewicht waarbij de menstruatie niet stopt. Dat ligt dus aan de persoon. Maar als ik jou was zou ik het belangrijker vinden om weer op een normaal gewicht te komen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden