Bij hoeveel kg ondergewicht stopt de menstruatie?

Ik ben naar de huisarts geweest en heb de pil gekregen, maar ik vroeg me af of hiervan de menstruatie kan stoppen? Ik heb nu 7 kg ondergewicht en ik ben altijd blijven menstrueren, en kan dat stoppen als ik de pik slik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
7.2K

Antwoorden (8)

Ik denk dat je deze vraag beter bij je huisarts kunt neerleggen.

Zelf denk ik dat het bij elk persoon anders ligt, maar heb ook (wellicht erg fout) het idee dat je opzoek bent naar een uiterste grens om wellicht verder af te vallen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hield op met menstrueren, toen ik overtraind was - véél te veel getraind. Had ook wel iets ondergewicht, want ik was ook nog eens één bonk spieren zonder een grammetje vet.
Sport jij misschien ook (te) veel??
Ga even langs je huisarts.
Misschien is een andere pil, met een andere dosering beter voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij stopte het toen ik zwanger was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik heb nog nooit gemenstrueerd... en ik ben al in de 30e...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me heerlijk, tenzij er een medice reden voor is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk stop het als zwanger bent.
Dat is toch geen antwoord!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een jongetje... :-) da's mijn geheim.
Ik heb ruim 12 jaar anorexia gehad en toen stopte mijn menstruatie ook op een gegeven moment. Toch zijn er ook vrouwen met ondergewicht waarbij de menstruatie niet stopt. Dat ligt dus aan de persoon. Maar als ik jou was zou ik het belangrijker vinden om weer op een normaal gewicht te komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondergewicht, stress, veel sporten (en zwangerschap) kunnen de cyclus en de menstruatie stoppen.
De pil stimuleert de cyclus met onttrekkingsbloedingen in al deze gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat valt niet goed uit te drukken in kilo's. Weet je wat je BMI is?

Wat betreft de pil: die stopt sowieso de vrouwelijke cyclus, vrouwen die de pil slikken worden ook niet meer 'echt' ongesteld. Wat er gebeurt, is dat er in de stopweek een bloeding plaatsvindt (onttrekkingsbloeding) die niets te maken heeft met een echte menstruatie.

Wil je graag dat je menstruatie stopt, of maak je je er juist zorgen over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat hierboven ook ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik zie inderdaad dat jij inmiddels ook iets dergelijks in een reactie hebt gezet.
Ik ben degene die de vraag stelde, maar ik kan niet antwoorden..

Ik ben nog niet aan de pil hoor, maar ik wil weten of dat verstandig is. Want ik wil wel graag ongesteld blijven worden. En als ik de pil ga slikken blijf ik dat dan?
Ik sport wel maar niet heel veel denk ik.. Ja me bmi is 16.2. En ik maak me er zorgen over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen vaste grenzen voor, maar ik kan je ten zeerste aanraden het zeker niet zo ver te laten komen..!! Onnodig en gevaarlijk!!