Bij hoeveel kg ondergewicht stopt de menstruatie?

Ik ben naar de huisarts geweest en heb de pil gekregen, maar ik vroeg me af of hiervan de menstruatie kan stoppen? Ik heb nu 7 kg ondergewicht en ik ben altijd blijven menstrueren, en kan dat stoppen als ik de pik slik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je deze vraag beter bij je huisarts kunt neerleggen. Zelf denk ik dat het bij elk persoon anders ligt, maar heb ook (wellicht erg fout) het idee dat je opzoek bent naar een uiterste grens om wellicht verder af te vallen?

Ondergewicht, stress, veel sporten (en zwangerschap) kunnen de cyclus en de menstruatie stoppen. De pil stimuleert de cyclus met onttrekkingsbloedingen in al deze gevallen.

Ik ben degene die de vraag stelde, maar ik kan niet antwoorden.. Ik ben nog niet aan de pil hoor, maar ik wil weten of dat verstandig is. Want ik wil wel graag ongesteld blijven worden. En als ik de pil ga slikken blijf ik dat dan? Ik sport wel maar niet heel veel denk ik.. Ja me bmi is 16.2. En ik maak me er zorgen over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100