Als je eiwitpoeder neemt zonder veel te sporten wordt je dan dik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Antwoorden (3)

Alleen als jij meer eet dan je nodig hebt en te weinig beweegt word jij dik. Je kunt het niet op één specifiek voedingsmiddel toespitsen. Laatst vroeg ook al iemand of je van thee dik wordt. Nee, dus.
Amadea
9 jaar geleden
Nee, maar te veel van iets is nooit goed. Hier heb je vast ook iets aan: ''voor degene die af willen vallen is de inname van eiwitten een belangrijk onderdeel van een goed dieet. Tijdens het afvallen is het de bedoeling om zo veel mogelijk vetweefsel te verliezen. Maar bij een hoop diëten verliest u ook de nodige spiermassa. Dit komt omdat u niet voldoende eiwitten tot u neemt om uw spiermassa te voeden.
Spieren zijn de belangrijkste calorieën-verbranders. In rustpositie zijn het uw spieren die bepalen hoeveel calorieën u verbrand. Hoe meer spiermassa u behoud, hoe gemakkelijker het zal worden om vet (blijvend) te verliezen.''
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee.
Tenminste, dik worden is niet je eerste probleem of grootste zorg. Waar je op moet letten, is 'mal du caribou'. Je kunt niet meer dan 3-4 ons puur eiwit verteren per dag (dat is dus zo'n 1000 cal), meer is ongezond voor je nieren.