Waarom staan er geen bankjes op het strand?

In bossen staan ze vaak wel. Niet iedereen wil bij een strandtent zitten!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Poet
10 jaar geleden
Ja, vraag ik me ook af. Misschien hebben ze teveel last van vloed?

Het beste antwoord

Het strand is geen statisch landschap. Er verdwijnt strand, er komt weer strand bij, soms wordt er strand opgespoten. Een dynamisch gebeuren. Je zou de bankjes dus steeds moeten verplaatsen, verhogen, verlagen.
Bovendie staan ze in de weg als het strand wordt schoongemaakt.
En door het zilte klimaat corroderen ze ook snel.
Dit allemaal in tegenstelling tot het bos.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Reddie plus. In 'onze' bossen worden steeds meer bankjes weggehaald omdat het onderhoud geld kost. Er is nu iets nieuws aan de gang: mensen die van het bos/hei genoten hebben geven per legaat een som aan het Landschap of staatsbosbeheer zodat na hun dood een herinneringsbankje kan geplaatst worden met plaquette. Ik zit wel eens op het bankje van "tante Marie, die hier altijd zo van de natuur genoot". :)

Andere antwoorden (3)

Er staan geen bankjes op het strand, wel bij het stand, rond de toegangspunten. Op het strand heb je te maken met eb en vloed en het zand is constant in beweging. Tegen de duinrand zou kunnen, maar is niet praktisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staan ze te dicht bij het water dan staan ze onder bij vloed, staan ze bij de eerste duinenrij dan zijn ze binnen de kortste tijd begraven onder een berg stuifzand.
Ook is het telkens worden gezandstraald en in een vochtige zoute lucht staan voor de meeste materialen niet echt bevorderlijk voor de levensduur.

Kortom dat zal dus veel onderhoud vergen en dus (te) duur zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deels met je eens. Onderhoud valt mee, er staan wel degelijk banken bij de toegangspunten. Voor de rest is het niet praktisch vanwege eb en vloed. Dat klopt.
die bankjes worden geweerd door strandtent-houders, omdat wij krenterige NL'ers anders geen drankjes meer komen drinken!

In het bos heb je geen strandtent-houders, dus daar heb je geen concurrentie strijd tussen hen en de bankjes.