Kan er tijdens dit wk ook nog een straf worden uitgedeeld na het zien van videobeelden?

Ik zag net een overtreding op een deen,waarin de jong,wie anders,met 2 benen een deen onderuit haalde.Deze overtreding bleef ongestraft.Kan de jong alsnog bestraft worden,als ze de videobeelden hebben bestudeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ben je deens ofzo?(!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,Ingrid is niet deens...Ingrid is gewoon anti-oranje.Vind ik niet gek,ben ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ik ben gewoon nederlandse

Het beste antwoord

Nee, ik denk het niet, aangezien het om een toernooi gaat. Voor nationale competities wordt het wel ingezet. Als je ziet hoelang ze daar over doen (videobeelden bekijken, bespreken, regelboekje erbij, nogmaals bespreken, straf opleggen, speler gaat in beroep, nogmaals bekijken, etc.), dan is dat niet haalbaar voor een toernooi van slechts enkele weken. Dus alleen voor nationale competities zijn videobeelden haalbaar, niet voor internationale toernooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onderstaande tekst vond ik online.
Tekst spreekt voor zich. Het enige dat ik erbij moet aanmerken is dat deze tekst stamt van het WK 1994.

Ik kan me echter niet voorstellen dat ze die beslissing hebben teruggedraaid:

"TV-beelden kunnen rol spelen bij WK-voetbal

De televisie gaat een rol spelen tijdens het wereldkampioenschap voetbal in de Verenigde Staten. Voor het eerst in de geschiedenis worden beelden gebuikt om overtredingen van spelers, over het hoofd gezien door de arbiter, naderhand nog te bestraffen."

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article617011.ece/TV-beelden_kunnen_rol_spelen_bij_WK-voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer er bijvoorbeeld een elleboog is uitgedeeld die niet is gezien door de scheidsrechter of door zijn assistenten, kan er inderdaad een schorsing worden uitgedeeld. De overtreding van Nigel de Jong is tijdens de wedstrijd gezien door de scheidsrechter en de scheids heeft hem er niet uitgestuurd, hierdoor kan de Jong niet geschorst worden op basis van de videobeelden.

Op het WK van 2002 kreeg de Braziliaan Rivaldo wel een boete naar aanleiding van de videobeelden. In de wedstrijd tegen Turkije, naaide hij zijn tegenstander een rode kaart aan door naar zijn gezicht te grijpen toen hij de bal duidelijk op zijn bovenbeen kreeg.

Het is naar mijn weten nog nooit voorgekomen dat een speler tijdens een WK voetbal een schorsing krijgt op basis van videobeelden.