Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je spieren vergroten?

hallo iedereen ik heb een vraagje voor jullie.
het zit zo dat ik nu al ongeveer 4 maanden aan het trainen ben met halters s(et van 20kg).
Helaas weet ik niet goed hoe ik goede spieren kan vormen. Ik heb 4 maand getraind met 6kg aan elke arm. dit telkens 8 keer bewegen in 5 sets.
Ik ben 15 jaar (word bijna 16) en na deze 4 maand trainen zie ik al heel wat verschil. Mijn biceps zijn al erg dik als ik ze opspan maar nu is mijn vraag: hoe kan ik deze spieren groter maken??? Is het zo dat je dit doet door met lichtere gewichten langer te heffen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
554
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een beetje serieus wilt gaat sporten en je wilt grotere spieren, dan zou ik naar de sportschool gaan. En laat je daar goed informeren.
Slechts 1 spier trainen heeft namelijk niet echt veel zin.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je zegt klopt niet. Het is juist het tegenovergestelde. Probeer steeds zwaarder te gaan met 6-8 reps. 6 kilo dumbells is een begin gewicht. Na 4 maanden zou je al richting de 8-10 kilo per arm moeten gaan. En vooral jezelf pushen. Het moet zwaar zijn.

Daarnaast raad ik je aan een sportschool op te zoeken en ook andere spiergroepen te trainen want aan alleen je armen trainen ziet er niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je antwoord ik zal er zeker rekening mee houden.
Ik train ook mijn borstkas en sixpack, met benen ben ik sinds vorige week begonnen. Waarschijnlijk ga ik vanaf augustus naar een fitness centrum om daar een abonnement te nemen voor enkele maanden.
hartelijk dank

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding