Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik sneller leren hardlopen door als gevorderde weer met een beginnersschema te lopen in een hoger tempo?

Ik loop al een tijd hard. Kan het 10 km volhouden aan een stuk, maar loop maar 9,5 km per uur. Ik wil graag sneller worden Heeft het zin om opnieuw met Start to run te beginnen in een hoger tempo? Zeg maar zo'n 11 km per uur.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
780
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het zelfde ! Zou ook wel 11 km per uur willen lopen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en nee. Het beginnersschema is een intervaltraining dus op basis daarvan zou je denken van ja, maar persoonlijk denk ik dat je beter kan gaan intervallen op het niveau waarop je zit. Dus niet 10km aan een stuk door rennen, maar een uur, anderhalf uur rennen op wisselende snelheden en afstanden met voldoende rust tussendoor. En daag je zelf gerust uit he? ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je voor je zelf het tempo iets opvoert en niet overdrijft dan kan je hiermee best wel uit de voeten.
Kwestie van steeds opnieuw je grenzen zoeken en deze proberen vast te houden.
Gaat het te gek, dan kan je altijd je tempo iets verlagen.
Je kan voor je zelf ook wel een schema maken en deze bijhouden, immers ieder mens is verschillend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding