Wat voor sporten zijn er??

Ik wil op en sport maar weet niet welke kunnen jullie me helpen??

Toegevoegd na 21 minuten:
Meer info ik will en team sport is gezelliger en ik wil nieuwe mensen kenen en ik wil actief zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
8.5K

Antwoorden (11)

turnen
tennis
hockey

Toegevoegd na 1 minuut:
fitness
karate
judo

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk eerst eens op televisie wat je leuk lijkt.
Daarna ga je eens zelf naar een wedstrijd toe om te kijken.

Vervolgens bekijk je of je voldoende energie voor die sport hebt. Zo niet, ga je daar eerst aan werken door vele stevige wandelingen te maken en/of hardlopen/joggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van heel veel factoren af.
Wil jij een individuele sport (zoals tennis, hardlopen, fietsen, zwemmen e.d.) of een teamsport.
Bij teamsporten heb je dan weer de keuze uit heel veel balsporten (hockey, voetbal, korfbal, waterpolo) of sporten zonder bal (bijv. touwtrekken).

Hoeveel uur per week wil je er aan kwijt zijn, wil je zelf bepalen wanneer jij gaat sporten of mag het op een vaste tijd zijn...

Pas als jij deze vragen weet te beantwoorden voor jezelf, dan kun je je sport uit gaan kiezen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Je wilt een teamsport. Prima, dan zijn er nog vele keuzes. Wil je buiten sporten? Met een bal? Dan kom je al snel uit bij hockey of voetbal. Zonder bal: touwtrekken.

Wil je liever binnen sporten, dan kun je denken aan basketbal, handbal, korfbal, zaalvoetbal, volleybal, waterpolo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel sporten, kijk hier maar eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal ,korfbal,handbal,tennis,turnen,{schaken,dammen, voor de luie sporter} badminton,zwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je op een sport? Om af te vallen, nieuwe mensen te leren kennen of misschien om gewoon eens actief bezig te zijn? Dat is wel belangrijk om te weten, als je bijvoorbeeld voor nieuwe mensen leren kennen gaat heb je meer aan een teamsport en bij afvallen kan je misschien weer beter iets individueels kiezen.

Ik denk dat je eerst moet weten waarom je wil sporten, wat je leuk vind, hoeveel je sporten en wat de mogelijkheden in jouw buurt zijn voor wij je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hockey is leuk maar je moet op TV kijken wat jou het leukste lijkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hardlopen ,ik vind het zelf een heel leuke sport,en heel gezond is .

Toegevoegd na 14 seconden:
!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga lekker bij een kano-club. Ben je lekker de weekenden met elkaar, in je eigen kano en volop in de natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf doe ik aan Pencak Silat.
Indonesisch vechtsport. Echt super zowel mentaal, fysiek en er is altijd een leuke sfeer!

Leuk om mensen te leren kennen bij een zelfverdedigingsport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal team
tennis
zwemmen
squash team
boksen
judo
basketbal team
hockey team
cheerleader
honkbal team
turnen
skaten
snowboarden
wielrennen
boogschieten
handbal team
waterpolo team
hardlopen
volleybal team
tafeltennis team
badminton team
bowlen
golf
karate
kungfu
schermen
worstelen
bmx
Skiën
klimmen
Trampolinespringen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lijst met sporten is bijna eindeloos, en varieert van rustig tot heel intensief, solo of teamverband, competitief of recreatief, je kunt het zo gek niet bedenken.

Een sport uitzoeken die bij je past is dan ook niet makkelijk, en je zult zeker een paar dingen moeten uitproberen.

Wellicht helpen onderstaande links je verder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik kom bij alle tests op fietsen en wandelen (en golf en bergbeklimmen) uit ; laat dat nou precies zijn waar ik ook ongeveer de grens trek. Prima testjes dus ;-)