Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten bij het kopen van een skateboard?

Momentel skate ik op een skateboard van de bart smit... Nu vind ik skaten super leuk en wil ik ook over tegels kunnen skaten en wat truckjes leren, maar hier is echt een beter board voor nodig!
Ik been een meisje van 1,72 meter en ongeveer 60 kilo, ik ben van plan om meer op straat te skaten dan op ramps.
Iemand enige tips voor et kiezen van een skateboard?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe langer je bent, hoe breder het skateboard moet zijn
Ben je langer dan 1.70 dan kun je gaan voor een skateboard met een breedte van tussen de 7.5 en 8.75 inch.
Voor Street skating een gebruik je het beste een smal board.

En het beste is om een complete board te kopen, zelf een bord samen stellen kan altijd nog. Plenty internetmateriaal om research te doen naar een goed compleet skateboard. Er is wel echt een wereld van verschil tussen een Bart Smit board en een echt merk.

Zie bronnen hieronder
onderste link Nederlandse online shop, plenty keuzes, voor beginners je kan op maat selecteren, ook voor andere gear kleding, schoenen enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

wat ondertussen zegt is zeker waar. Maar als ik een tip moet geven koop een skatboard bij de twits echt een hele goede skatewinkel . Daar kan je niets fout doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding