Als je bij het serveren bij badminton het net raakt, telt dit punt dan of gaat de service verder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

In het net dan gaat de opslag naar de andere partij. Indien net geraakt en valt de shuttle in het verkeerde vak idem. Indien de shuttle het net raakt maar wel in het goede vak terecht komt mag de opslag 1 x opnieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit telt dan als een punt voor de tegenstander en de service gaat naar de tegenstander. Maakt niet uit of het enkel- of dubbelspel is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als hij in het goede vak komt wordt de service opnieuw gespeelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tegenstander kan de shuttle laten vallen en hopen dat deze buiten het juiste servicevak valt. Wanneer dit het geval is, verlies je of je eerste service, of gaat de service over naar de tegenpartij, dus je verliest het punt.

Wanneer de shuttle binnen het juiste servicevak valt, mag je de service 1 keer opnieuw doen.

De tegenstander kan er natuurlijk ook voor kiezen om de shuttle te spelen, dan krijg je natuurlijk een normale rally.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan geldt het punt niet en moet je de service over doen.