welke sport doe ik het beste om snel gewicht te verliezen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mond dicht houden, heel strak!! werkt ook heel goed!

Antwoorden (17)

Zwemmen. Zonder twijfel de beste sport om af te vallen. Minimaal drie keer per week en je valt kilo's af en je conditie gaat als een razende vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na zwemmen krijg ik altijd honger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je dus goed veel energie (en vet) verbrand ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met 1 uur zwemmen verbrand je 634 calorienen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Psmans, dat is vast niet op je gemakje op en neer zwemmen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...en zwemmen is ook een van de beste sporten voor je lichaam; je verbrand misschien veel (vet).. maar je gewrichten worden maar weinig belast! Dat kun je van veel andere sporten niet zeggen.
Volgens mij is zwemmen een intensieve sport waar je veel vet mee verbrand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsen verbrand je veel callorieen
maar ook met spinnen verbrand je ook veel
kijk op de onderstaande link hoeveel calorieen je verbrand per sport

Toegevoegd na 1 uur:
in 1 uur spinnen verbrand je 1175 call
in 1 uur zwemmen verbrand je 634

Toegevoegd na 1 uur:
op de onderstaande link kun je kijken hoeveel calorieen je verbrand per sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe vooral een sport die je zowieso al leuk vind om te doen. dan hou je het veel langer vol en met plezier.
als jij bv van skeeleren houdt ga je elke dag een blokje skeeleren.
van alle sporten waar je intensief beweegt val je wel af.
maar doe niet iets waar je een hekel aan hebt en alleen voor het afvallen dan heb je er zo snel genoeg van.
kijk vooral wat je leuk vind en langere tijd kan en wil doen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat wilde ik ook zeggen. De sport die je leuk vindt en kunt volhouden, daar val je het meeste mee af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige juiste antwoord ; dikke plus.
Hardlopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet sowieso een sport kiezen die niet al te belastend is voor je lichaam en waarbij je veel spieren tegelijk gebruikt. Dat crossapparaat (langlaufen) in de fitness is een goede omdat je daar je gehele lichaam gebruikt en mocht je geen fitnees abonnement hebben kun je altijd nog aan nordic walking doen: het ziet er wat sullig uit maar is een goede oefening voor je lichaam als je het het gecontroleerd en intensief doet.

Maar gewicht verlies je het simpelst door je eetpatroon aan te passen; 5 kleine evenwichtige maaltijden per dag, niet meer snoepen, oppassen met koolhydraten en vet als je een dag weinig in beweging bent, alcoholisch verbruik verminderen en zo veel mogelijk de fiets of benenwagen gebruiken als je korte afstanden moet afleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste en snelste manier om gewicht te verliezen is door je eetgedrag aan te passen (o.a. minder calorien) in combinatie met bewegen.
Als je je eetgedrag niet aanpast kun je sporten wat je wilt, maar het resultaat zal magertjes zijn.

Om via beweging af te vallen dien je aan cardio te doen.
Zo'n beetje alles is acceptabel zolang je maar een beweging vindt waardoor je hartslag binnen je DOEL HARTSLAG ZONE komt. Op de sportschool kunnen ze je vertellen hoe dat werkt.

Onthoud het volgende:
Er is geen 'beste' cardio oefening.
Alles wat je hartslag omhoog laat gaan is goed
Het is niet wat je doet maar hoe hard je traint.
Iedere oefening kan uitdagend zijn als je je daarvoor inzet
Doe iets dat je leuk vindt. Wanneer je sportschooltraining haat, dwing jezelf dan niet een loopband op.
Als je het leuk vindt om te 'socializen' wordt dan lid van een loopclub of ga op een teamsport
Doe iets dat je jezelf wel zeker drie dagen per week ziet doen.
Wees flexibel. Je hoeft niet altijd hetzelfde te doen; het is vervelend en het leidt tot een vertraging in je gewichtsverlies.
Je bent vrij om de radio hard aan te zetten en het huis rond te dansen als een achterlijke!
Doe iets... wat dan ook! Alsjeblieft. We moeten echt werken aan dat overgewichtsprobleem!

Hoe Vaak Moet Je Trainen?

De frequentie van je trainingen zullen afhangen van je fitnessniveau en je agenda. Beginners kunnen het beste beginnen met drie dagen om-en-om cardio (dus steeds een dag rust er tussen) en van daaruit naar meer trainingen toe te werken. De algemene richtlijnen zijn:
Om je fitnessniveau op peil te houden:
2 tot 4 dagen per week, minstens 20 minuten
Om gewicht te verliezen: 4 of meer dagen per week, minstens 30 minuten
Om te trainen voor een triathlon: dat wil je niet weten...
Maar wat als je deze regels niet kunt volgen? Train dan zoveel dagen als je wel kunt.
Wanneer je maar twee dagen hebt om te sporten (en je moet echt heel erg je best doen om mij te overtuigen dat je geen extra dag kunt vinden om te trainen) dan is dat wat je moet doen. Het is altijd beter dan niets doen.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen. Hierbij verbruik je het meeste k.cal per minuut. (k.cal. verbruik is berekent voor iemand die 70 kilo weegt)
Verbruik in k.cal per minuut
joggen: 14
wandelen: 4,1
zwemmen 11,6,
fietsen 19 km /uur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer spiermassa=>meer verbranding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joggen en naar de sportschool maar zwemmen is het best!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boksen, body combat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roeien verbrand je het meeste mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de sport die je het leukst vind > als je 2 keer gaat zwemmen en er dan genoeg van hebt is het niet erg zinvol :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zumba!!!

Ik heb zelf een tijdje Tae Bo en Pilates gedaan en was zo in 2 mnd (misschien wel wat te snel) 10 kilo kwijt.