Op welke leeftijd mag een kind op boksen? Hij is nu 13 jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
11.8K

Het beste antwoord

13 jaar is een prachtige leeftijd om met deze sport te beginnen. Zorg er wel voor dat zijn lichaam niet wordt overbelast, dus hoofdbeschermers en niet te fanatiek trainen. Zijn lichaam is vollop in ontwikkeling en te harde training kan dat verstorren.

Boksen lijkt erg heftig en dat is het ook als het op hoog niveau wordt beoefend. Net als bij voetbal en iedere andere sport. Op recratief niveau, misschien wat regio wedstrijden als hij ouder is, is het een relatief blessure vrije sport.

Ga gewoon een keer kijken bij een sportschool met je zoon. Even proef meedraaien, kijken of het 'soort' mensen je aanspreekt, even na-drinken in de kantine en dan zal je zien dat de 'agressie' in de bokssport overdreven is.
Uiteraard zijn er scholen waar veel 'aggressievelingen' komen, maar dat heb je ook met andere sporten. Gewoon een leuke, vertrouwd aanvoelende club uitkiezen die aangesloten is bij de bond.

Succes met rondkijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Boksconditietraining voor kids van 6 tot 12 jaar........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen wil wedstrijd boksen en dat hoeft ook beslist niet. Vanaf je 9e jaar kun je op de meeste boksclubs terecht om de beginselen van de bokssport te leren. Er wordt niet tegen elkaar gebokst of hard geslagen (dat mag niet eens). Wel leer je de technieken, reageren, verdedigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psman! + Dank je wel, ik zie in mijn fantasie natuurlijk al hoe hij in elkaar wordt geslagen......Film's.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sadist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is maar fantasie hoor Psman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke
Er zijn sportscholen waren kinderen al vanaf 6 jaar kunnen beginnen.
Als 9 jarige kun je bij de meeste sportscholen terrecht.
Er zijn kinderen die met 11 jaar al aan wedstrijden meedoen.
13 jaar is een goede leeftijd om te beginnen.

Toegevoegd na 1 uur:
Resultaat jeugd boksen;
Conditieverbetering, verbeterde hart/longfunctie, een goede zelfbeheersing, groter zelfbewustzijn en controle op impulsen. Naast het oefenen van technieken krijgen de deelnemers de kans om hun energie op een beheerste manier kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, dank je wel Mirjamm! + Ik vind wedstrijden eng hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je toevoeging Mirjamm!