Waar moet je opletten bij het kopen van skeelers? [trainen langebaanschaatsen]

Ik wil beginnen met langebaanschaatsen. Helaas is het schaatsseizoen bijna afgelopen [t/m maart kan ik in de buurt nog schaatsen] dus ik dacht dat het misschien wel verstandig zou zijn om van die skeelers te kopen voor in de zomer zodat ik toch beetje kan oefenen. Ik wil noren kopen voor schaatsen dus zoiets als skeelers zou wel fijn zijn denk ik.

Ik ben gister wezen schaatsen en zag daar vaak het merk ''viking'' voorbij komen. Is dit ook een goed merk voor skeelers? En ook om te beginnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Viking is zeker een goed merk,maar als je de schaatssport echt wil gaan beoefenen dan kun je het beste naar een winkel gaan die skeelers en schaatsen verkoopt,zij zijn gespecialiseerd genoeg om te zien en weten welke het beste bij jouw voeten passen.

Ook kun je daarbij natuurlijk lid worden van een schaatsvereniging want ze doen natuurlijk ook droogtraining als er geen ijsbaan open is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij droogtraining krijg je oefeningen die speciaal voor je beenspieren zijn en echt bij de schaatssport horen.