Wanneer moet je stopen met je activiteit voor het optimaal verbeteren van je conditie?

Ik wil namelijk mijn uithoudingsvermogen verbeteren door te gaan hardlopen en eventueel touwtje springen. Nu vraag ik me af tot hoe lang ik door moet gaan met de sport activiteit voor optimaal resultaat. En daarmee bedoel ik dus net zo lang door rennen/door springen totdat je echt niet meer kunt. Of moet je al op een eerder moment stoppen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Doorgaan tot je niet meer kunt is geen goed idee, dan heb je er snel geen zin meer in en is de kans op blessures groot.

Voor hardlopen zou ik een app gebruiken als C25K (Couch to 5 kilometers), of iets als rennen met Evy.
Zo krijg je een schema om 3x in de week te gaan lopen, en word het langzaam opgebouwd. Zo krijg je op een gezonde en geleidelijke manier een betere conditie.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoorden.
Maar wanneer weet je wanneer je dan wel moet stoppen. Stel ik ren al 5km in een half uur zonder moeite, dan lijkt het me weinig zin hebben om elke keer 5km te lopen.
Ritsuka
10 jaar geleden
als je dat al kunt, dan kun je het moeilijker gaan maken, probeer bijvoorbeeld op een heuvelachtig terrein te lopen, of sprintjes trekken, 30 seconden voluit, 1 minuut rustiger, dat een paar keer herhalen.