Hoe kun je verhinderen dat je bij het Duiken in het water per ongeluk een Kop rol maakt?

Als ik van een hoge Duikplank afspring in een Zwembad vol met Water, wil ik wel weten hoe ik tijdens mijn Duik een kop rol kan voorkomen, en met Gestrekte Armen vooruit in het water kan belanden.

\Zevantuf Mantièr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Gelijk beginnen met een goede gestrekte duik, je "landings" punt iets verder vooruit.
Hoe hoog is de duikplank?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen zijn bang om verkeerd te landen. De kromming van je lichaam bepaalt de duik. Breek eerst met je armen en hoofd de val, en probeer direct daarna met je bekken naar voor/achter de richting onder water te bepalen. Je knieen buigen in een hoek op het laatste moment helpt ook. Check deze video voor meer info: http://www.videojug.com/film/how-to-dive-into-a-swimming-pool

Toegevoegd na 43 seconden:
Deze video dus...