goofy gedraagt zich as een mens en pluto als een hond, maar ze zijn allebei honden maar hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
3.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Daar is het een strip voor.
Cryofiel
10 jaar geleden
Loebas gedraagt zich nog weer anders. Ook Rakker heeft een heel eigen karakter.

Antwoorden (3)

Dat kan doordat Goofy en Pluto niet echt bestaan. Het zijn verzonnen karakters en die kunnen dus gewoon zijn zoals de bedenker het wil,

Toegevoegd na 1 minuut:
Goofy is trouwens gebaseerd op een Dingo, maar dat wil niet zeggen dat het echt een Dingo is.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bamibal, je was net iets eerder :-)
Ook Pluto gedraagt zich niet als een hond. Het zijn beide stripfiguren, die zich gedragen zoals de schrijver dat wil.
Pluto is een karikatuur van een echte hond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje allebei ... net wat ik nodig heb
Pluto is altijd al een hond geweest, hoewel hij nog steeds best menselijke trekjes heeft. Maar hij heeft ook zijn eigen filmpjes, waarin hij dingen beleeft die echt hond gerelateerd zijn: het is dus leuk om hem als hond te houden. Ruzie om een bot, hondenshows, kattenproblemen, dat is leuk als het om een hond gaat.

Hij was trouwens later pas echt de hond van mickey, maar origineel is hij meer een op zichzelf staand karakter dat eigen avonturen beleefd.

Goofy was oorspronkelijk zelfs een koe. In de "Silly Symphony" was hij de mannelijke variant Van Clarabella Koe. Waarschijnlijk is hij langzaamaan veranderd in een hond om hem te onderscheiden. Hij begon als onopvallende bijrol, hij had ook een andere naam (engels Dippy Dawg, nederlands weet ik niet). Hij kreeg steeds bijrolletjes omdat hij een "goofy" persoonlijkheid had. Later werd hij een echt karakter en werd hij "Goofy" genoemd. Hij is dus net zo menselijk als mickey, karel en donald. De muis, het paard en de eend.