Wat is het verschil tussen een recreantenteam en een gewoon team?

11 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Recrean zijn gewoon (oude) mensjes die eerst gaan zuipen en dan spporten.. geen competitieverband ofso.

Het beste antwoord

Dat is dus geheel afhankelijk van de sport. Bij een sport als volleybal betekent het dat het team gemengd is, dus dames en heren. Meestal ontstaan uit een gemengde groep die vaak gewoon elke week traint en voor de lol onderling partijtjes speelt. De trainingsgroep is vaak veel groter dan het recreantenteam in dat geval.

Bij volleybal is zelfs een recreanten competitie die sterk lijkt op de "gewone" competitie behalve sommige aangepaste regels (zoals de nethoogte die tussen dames en heren hoogte in is , en dat er minimaal 3 dames in het veld moeten staan). Een aantal zaken zijn wel minder officieel, zoals bijv de tellers en scheidsrechters, die komen meestal gewoon uit het thuisspelende team en dat is in de echte competitie niet zo.

Voor de goede recreanten teams is er zelfs een top recreanten competitie waar echt op heel behoorlijk niveau wordt gespeeld.

dus het is niet alleen een kwestie van niveau en wel of niet trainen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt een beetje aan welke sport, maar bij de sporten die ik van dichtbij heb meegemaakt betekende een recreantenteam eigenlijk een verzameling teamleden die niet in competitieverband wedstrijden spelen.

Op een toernooi vormen zij vaak een gelegenheidsteam. Hiertegenover staan dus de competitieteams die gewend zijn om wekelijks samen te spelen en doorgaans meer wedstrijdritme hebben en beter op elkaar zijn ingespeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een recreanten team bestaat zegmaar uit "hobbyisten", en hebben dus niet echt ambities om professioneel te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een recreantenteam hier traint niet echt maar speelt alleen wedstrijden. Het kan ook zijn dat ze wel trainen maar er niet op afgerekend worden als ze niet komen trainen. Soms hebben ze ook gewoon hun eigen team gevormd ipv een gewoon team wat door bijv een technische commissie/coach/trainer bij elkaar gezocht wordt.

Het kan dus overal iets anders betekenen.