Hoe kun je human flag leren en welke spieren gebruik je erbij?

Ik wil graag human flag leren. Hiervoor heb je genoeg kracht voor nodig dus vroeg ik me af welke spieren ik moet trainen om progressie te maken. Of kan ik het ook leren door de flag zelf alleen te oefenen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (2)

Human Flag is eigenlijk één oefening aan wat men in "circus"-termen "De Chinese paal" noemt . Misschien kan je best eens informeren bij een circusschool in je buurt (tegenwoordig is er in iedere stad wel minstens ééntje te vinden). Dit soort oefeningen zijn immers niet eenvoudig en zeker niet zonder risico .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit ook veel techniek bij. Het gemakkelijkste is om iemand op te zoeken die het goed kan. Die legt het je snel uit en als je atletisch bent moet je binnen 1 dag al een heel eind op weg zijn. Ik spreek uit ervaring. Als je het jezelf aan wil leren kan, maar ben je veeeeel langer bezig. Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
het is niet 1 spier die je gebruikt maar alles werkt samen. Een stevige 'core' is wel handig.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is niet 1 spier die je gebruikt maar alles werkt samen. Een stevige 'core' is wel handig.