welke sport maakt je leniger?

ik train mijn lenigheid al een 9 maanden zelf, ik kan met 2 benen een spagaat, ik kan op de grond liggen op mijn buik en mijn benen over mijn hoofd heen gooien. kortom ik ben leniger dan gemiddeld. ik weet alleen niet of ik mijn lichaam beschadig met mijn trainingen of andere dingen verkeerd doe. daarom zou ik graag hulp willen krijgen van iemand die hier meer over weet door middel van een sport. op het moment dans ik al 2x in de week waarvan 1x ballet. ik wil er graag een sport bij doen waar lenigheid als nummer 1 staat. een soort van slangenmens les eigenlijk. btw ik ben 15 jaar oud . als er iemand is die tips wil om thuis te trainen vragen zijn ook welkom

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (3)

Je zou kunnen gaan turnen
anneliez
5 jaar geleden
Poweryoga dit is een sportievere, zwaardere versie van yoga.
Beginnen met ballet, turnen en/of gymlessen, deze vormen van beweging maken veel verschil, maken je leniger.
Iedereen op school krijgt gymlessen met sport en spel waardoor je leniger wordt of blijft - denk ook aan 'apenkooien'. In gymzalen worden nu gymlessen als cursus gegeven.
Turnen is oefeningen/bewegingen met verschillende toestellen, o.a. bok, paard, ringen, leren maken.
Ballet is oefeningen aan de barre leren en dansen op muziek.

Poweryoga

Yoga is misschien meer een bewegingsleer dan een sport. Oorspronkelijk is Yoga bedacht om lichaam, geest en gevoel te beheersen. Je leert hierbij verschillende houdingen aan, waardoor je erg lenig wordt. Het voordeel van een yogacursus is daarbij dat je je goed leert concentreren en veel leert over bewegingen. Er is ook altijd een instructeur in de buurt om je te begeleiden.
Een goed begin.

Een wat sportievere, zwaardere versie van yoga is poweryoga. Hierbij ligt de nadruk wat meer op kracht. Poweryoga houdt zich zogezegd meer bezig met het lichamelijke deel van yoga.

Meer tips in de bron
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er bestaat geen sport waar je leniger van wordt.
Je wordt alleen leniger op de plaatsen waar je de lenigheid in traint.