Hoe bereik ik de runners high?

Ik jog vaak in het park maar heb me nog nooit echt high gevoeld, terwijl blijkt dat dit wel mogelijk is. Vroeg me af moet je dan op een bepaalde manier rennen of een bepaald tempo aanhouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

de bron is engels, maar beschrijft het duidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat punt van runners-high manifesteert zich bij iedereen verschillend.
Punt is dat je er NIET geforceerd mee bezig dient te zijn want dan komt het net NIET!

Enkel als je echt van harte (al dan niet diepgaand) sport dan krijg je meermaals zo'n high-moment.

Het is dus niet zo dat je jezelf dient uit te putten om dat moment te ervaren.

Geloof me, van zodra jij gewoon gaat rennen/lopen vanuit een gevoel van passie voor de loopsport dan komt het vanzelf.

Sommigen ervaren het nooit maar ervaren een soortgelijk gevoel op andere momenten, tijdens andere bezigheden.

De Intensiteit van jouw verzamelde vreugde-momenten tijdens het rennen/lopen/joggen zijn dus bepalend of het komt of niet.

Laat nu maar gewoon komen wat komt en GENIET van ELK moment alsof het jouw laatste moment is ;-)