welke rugzak moet ik kiezen voor bug out bag?

ik wil graag een bob maken maar welke rugzak is goed

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Als je een enorm degelijke rugzak wilt die jarenlang meegaat en genoeg en verschillende opbergruimte heeft, zou ik voor een Berghaus gaan.
Je hebt de Vulcan Cyclops 2 van 80 (+ 20 liter = dus 100 in afritsbare zijvakken) en een kleinere versie; de Centurio 30 liter.
Ze dragen superfijn, de heupband zit goed en je kan je gehele uitrusting meenemen mocht er inderdaad een 'bug out' zijn.
Ik heb zelf de Vulcan 2 en die bevalt al jaren heel goed.
Deze rugzak is gebruikt door het Korps Mariniers; ben zelf geen Defensie-fan, maar hun materiaal, zeker dat van vroeger, is oerdegelijk. Alle veteranen die ik ken die in het achterhoofd houden dat ze ooit als de donder weg moeten wegwezen, hebben deze ook, meestal de 100 l.

De 30 liter:
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/auc-oregontrail/cabinet/img58094015.jpg

de 100 liter:
http://www.xmilitarystore.com/berghaus-vulcan-cyclops-2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hartstikke bedankt!
ik heb nu de 30 liter besteld.
die vind ik toch iets makkelijker mee te nemen en dan hoef je niet steeds te sjouwen. groet, geeftopvragenantwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan!
en veel plezier met je berghaus
wel slim dat je de 30 liter hebt besteld; met de 100 l zit je al snel aan een gewicht van 15 kg, wat niet altijd even ideaal is als je wat afstanden af moet leggen