Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een sportdag wilt organiseren voor kinderen moet je het dan aan de gemeente vragen?

ik wil graag een 4 sportdagen organiseren voor kinderen die in groep 7 of 8 zitten. moet ik dat eerst aan de gemeente vragen of kan ik gewoon een zaal huren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan om welke gemeente dit gaat, er zijn gemeenten die een vergunning eisen, maar er zijn er ook die een vrijstelling hebben voor sportdagen.
Ga dus gewoon naar de betreffende gemeente en vraag het daar, vragen kost niets tenslotte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een sportdag organiseren mag zeker, mits toestemming van de desbetreffende school. Die dat dan op zijn beurt weer kan verklaren aan de overheid dat de kinderen die desbetreffende dag geen les hebben.

Een zaal huren kun je uiteraard dan altijd gewoon doen, mocht je het buiten of op een sportveld o.i.d. opzetten, zou ik het wel even nakijken voor de zekerheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Totaal afhankelijk van de situatie. In een zaal of voetbalveld is het geheel vrij. Mocht je echter op een plein of in een park willen organiseren zou ik even kijken op de website van je gemeente en anders bellen/mailen/duivenpost
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding