Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de Palio de Siena een paardvriendelijke paardenrace of gaan er wel eens paarden bij dood?

het ziet er zo vreselijk mooi uit en het lijkt me zo spannend! maar ik zou er niet heen willen als de paarden hun benen breken en uit de bocht vliegen..

Toegevoegd na 1 week:
ik ging nog even doorzoeken...en kwam erachter dat er al meer dan 50 paarden bij zijn gestorven of later zijn ingeslapen na een ongeluk tijdens de rit. verschillende dierenorganisaties willen de palio daarom verbieden. nou..niet zo paardvriendelijk dus helaas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
605

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal is het niet zo dat het paard dood gelijk dood gaat.
Door een val of struikeling kan een paard kreupel worden.
Meestal besluiten ze dan om het kreupele been eraf te halen, of het paard in te laten slapen. Waar ik persoonlijk tegen ben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eerste zin is niet goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er vliegt wel eens een paard de bocht uit. Of ze hierbij ook benen breken weet ik niet. Volgens mij zijn ze net geweest en moet je wachten tot juli volgend jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Daphneendoris;

In het uitgebreide artikel op wikipedia staat "Nog nooit is een jockey overleden, wat niet gezegd kan worden van paarden.", dus er zullen zeker paarden als gevolg van een val zijn overleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding