Kun je met een spijker in hout schroeien?

Ik wil binnenkort een activiteit houden waarin iedereen een plankje droog bouwhout krijgt en een aantal spijkers. De bedoeling is om met de spijkers die in een vuur verwarmt zijn een plaatje te schroeien of branden of drukken in het hout.
Maar ik weet alleen niet of de spijkers lang genoeg warm blijven, vast te houden zijn( eventueel met een tang), überhaubt warm genoeg zijn om het hout te laten verkleuren.
het resultaat zou perfect zijn zoals op de foto te zien is maar ik kan geen 15 soldeerbouten regelen.

Heeft 1 van jullie ervaring of theoretische kennis op dit gebied?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2.3K
Ivana
10 jaar geleden
Ja, maar dan heb je ook bunzenbranders nodig om ze telkens opnieuw te verwarmen. En het stevig vasthouden gaat niet met een tang, daar zal je iets op moeten verzinnen wat niet gevaarlijk is en een stevige grip heeft.

Het beste antwoord

de spijkers zullen niet lang genoeg heet genoeg blijven voor een mooi resultaat , om een tekeningetje in het hout te maken moet je in elk geval de spijkers opnieuw verhitten en de lijnen worden daarmee niet erg lang ook is een spijker te dik om een mooie lijn te maken de gloeidraad waar op de foto mee gewerrkt word is maar 1 tot1,5 mm dik en roodgloeiend voor er mee getekend kan worden,bijkomend nadeel van spijkers in een vuuur is dat het erg lang gaat duren voordat deze heet genoeg zijn.
als alternatief kun je wastabletten maken door kaarsenwas in platen te gieten (dit kun je van te voren doen vervolgens geef je de deelnemers een rond stukje hout van 12 cm en een schuurpapier waar ze een platte kant aan de ene kant schuren (de spatelkant )aan de andere kant maken ze een ronde punt zoals een potlood (de schrijfkant )Dit is de stilus op het wastablet kunnen de deelnemres tekenen en schrijven en met de spatel weer wissen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan wel, maar ik raad het niet aan. Zeker niet als het een activiteit betreft waar kinderen bij betrokken zijn. Ik voorzie dat er dan gewonden zullen vallen.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ga ik toch proberen om de activiteit uit te voeren, de personen zijn allemaal een jaar of 15 tot 18 en hebben allemaal ervaring met vuur weten dus hoe er mee om te gaan. Ook is er een volwassene bij die eventuele hulp kan verlenen.