heeft een straat waarin veel mensen-loten meespelen meer kans opwinnen in de postcodeloterij?

maw heeft een straat met 20 loten 20x zoveel kans op winnen als een straat waarin maar 1 lot is?
Als dat zo is heb je in een korte straat dus meer kans op een hoger bedrag omdat je het met minder mensen hoeft te verdelen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Een straat heeft niet altijd 1 postcode ,grotere straten hebben meer postcodes. In het geval van een flatgebouw in 1 straat kan het betekenen dat 1 of 2 verdiepingen winnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar als antwoord op je vraag ja een groter straat heeft wel meer kans, want deze heeft meer postcode variaties.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. ik begrijp dat een poscode waarin geen loten zijn ook kan winnen. Ik zie aan mij lotnummer dat er bij mijn postcode heel veel mensen meedoen. Het is dus eigenlijk slimmer om een andere straat te kiezen. (Als je het voor de grote prijs doet en niet voor de goede doelen natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. ik begrijp dat een poscode waarin geen loten zijn ook kan winnen. Ik zie aan mij lotnummer dat er bij mijn postcode heel veel mensen meedoen. Het is dus eigenlijk slimmer om een andere straat te kiezen. (Als je het voor de grote prijs doet en niet voor de goede doelen natuurlijk)

Andere antwoorden (1)

Nee, de kans is voor iedereen die meespeelt even klein, 1 op de 100 miljoen op een grote prijs.
Onder toezicht van een notaris worden de winnende postcodes getrokken. Er wordt niet gekeken of er veel of weinig mensen mee doen in de winnende postcode.

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad, als je in een kleine straat woont, dan win je meer... als je wint.